Internet of Things voor het onderwijs

Het Nederlands onderwijs verandert sneller dan ooit. Hoe laat je jouw onderwijs aansluiten op deze veranderingen? EduAnywhere biedt meer inzicht in jouw onderwijslocaties, effectueert het gebruik daarvan en verbetert de studentbeleving.

SMART GUIDE Vier usecases om aan de slag te gaan met Internet of Things in het onderwijs

Compleet pallet van IoT-mogelijkheden met EduAnywhere

Download onze Smart Guide

Waar begin je met IoT?

Hoe maak je vanuit een onderwijsperspectief het verschil met Internet of Things? Axians vertelt in deze introductie video wie je betrekt in de ontwikkeling, hoe je het benodigde enthousiasme creëert en waar je jouw tijd plus betekenisvolle ideeën vandaan haalt.

Wat levert IoT je (studenten) op?

Hoe verbetert Internet of Things de onderwijsbeleving en het succes van de student? Laat je vier minuten inspireren hoe concrete IoT-mogelijkheden zoals intelligente 2D-navigatie, vereenvoudigde locatie reservering en automatische aanwezigheid of CO2 meting het verschil zullen maken.

Aventus referentiecase:

Het lokaliseren van je (digitale) middelen

In het moderne onderwijs zijn digitale middelen zoals laptops niet meer weg te denken binnen je campus. Soms komt het voor dat laptops, beeldschermen of randapparatuur onvindbaar zijn. Hoe zorg je ervoor dat je waardevolle digitale middelen worden gelokaliseerd? Door slim gebruik te maken van je bestaande infrastructuur maakt EduAnywhere het mogelijk om je waardevolle IT-middelen van tags te voorzien. Op die manier weet je te allen tijde waar ze zijn en krijg je een melding wanneer iemand er ‘per ongeluk’ de campus mee uitloopt.

IoT-Game: de eerste stap richting onderwijsvernieuwing

Je wil relevant blijven voor zowel de student als het bedrijfsleven. Het onderwijsaanbod moet aansluiten op de veranderende student verwachtingen en je wil duurzaam omgaan met vastgoed en budget. Daarnaast worden de corona-regels complexer. Internet of Things geeft antwoord op deze uitdagingen. Maar, hoe start je met Internet of Things? Hoe realiseer je deze use cases?

Met de Axians IoT-Game krijg je inzicht in hoe studenten en docenten bewegen binnen de locaties. Je ontdekt welke lokalen onderbenut zijn. Je weet welke ruimtes goed geventileerd worden. Kortom, je ontdekt manieren om je onderwijsinstelling veiliger en relevanter te maken. Binnen 2-3 uren bedenken we samen concrete use cases. Lees hier meer over de details van de IoT-Game.

Maak kennis met de IoT-Game

Co2-monitoring voor een gezond leer- en werkklimaat

Voldoende ventilatie is één van de vier basisregels om het Coronavirus onder controle te houden. Volgens het RIVM en de MBO Raad is het essentieel om CO2 te meten en de kwaliteit van het binnenklimaat te borgen. Maak hierbij gebruik van je bestaande draadloze infrastructuur. Voorkom dubbele beheerslasten, onnodig energieverbruik en bespaar op kosten. Benieuwd hoe? EduAnywhere, het IoT-platform voor het onderwijs, biedt inzicht.

Axians EduAnywhere – The next step

“Zet de eerste stap naar nog meer student betrokkenheid, enthousiasme en loyaliteit. Maak kennis met onze sensoren en vraag direct je eigen Starter Kit aan.”

Ontdek Internet of Things met EduAnywhere

1

We ontdekken samen de IoT-toepassingen voor jouw onderwijsinstelling.
2

Tijdens de IoT-Game zetten we jouw ideeën om in realiseerbare use-cases.
3

We maken de plannen concreet voor de implementatie en we berekenen het budget.
4

In een korte tijd richten we een Minimal Lovable Product in. Op deze manier bereik je maximale adoptie.
5

We zorgen dat de eerste gebruikers fan worden van EduAnywhere. Hiervoor maken we gebruik van de bewezen Axians Customer Success Management methodiek.
6

We bedenken samen aanvullende use-cases en helpen je jouw onderwijslocaties uit te laten groeien tot een onderscheidende Smart Campus.

Benieuwd naar onze Axians Customer Success Management methodiek?

Lees er hier meer over

Axians Smart Campus

“Digitale transformatie vereist een andere mindset en moet duurzame resultaten opleveren.”