EduAnywhere (IoT)

Creëer inzicht in student engagement, experience en retentie. Verhoog het rendement van elk gestudeerd & gedoceerd uur, hou de instelling relevant ongeacht de situatie en verhoog de duurzaamheid en aantrekkelijkheid van jouw locaties.

Benieuwd hoe Internet of Things bijdraagt aan veilig en duurzaam onderwijs?

Lees het nu in de user-story van Aventus

Meerwaarde voor het onderwijs

Welke bijdrage levert Internet of Things (IoT) nou werkelijk aan het onderwijsproces en hoe speel je daar op in? Zie daar als onderwijsinstelling maar eens antwoord op te geven. IoT vaak nog  gezien als een complex en technisch onderwerp. Soms zelfs als overbodige gadgets om de verlichting bij te stellen, echt iets voor een selecte groep whizzkids… Tot die ene dag dat de concurrent zijn gemoderniseerde campus (her)opent, studenten hun ogen uitkijken tijdens de open dagen en thema’s als veiligheid, effectiviteit en duurzaamheid op een ongekend niveau worden vormgegeven.

Wil jij weten hoe de ooit zo technische infrastructuur tegenwoordig bijdraagt aan student engagement, experience en retentie? Hoe het de waarde en duurzaamheid van jouw onderwijsvastgoed verhoogd? Laat je praktisch inspireren door de onderstaande aanpak, use-cases en inzichten.

IoT Game: De eerste stap richting onderwijsvernieuwing

Onderwijsinstellingen willen relevant blijven voor zowel de student als het bedrijfsleven, de onderwijspraktijk optimaal aansluiten op de leerbehoeften en duurzaam omgaan met vastgoed en budget.

Maar wat zijn de (on)mogelijkheden, waar ligt het startpunt en hoe zorgen we ervoor dat IoT initiatieven het onderwijs ook daadwerkelijk ten goeden komen? Het is tijd om onze inzichten te bundelen in een game(-changer).

Gebruik de Axians IoT-Game om inzicht te krijgen hoe mensen en activiteiten nog beter gebruik kunnen maken van jouw onderwijsfaciliteiten. Binnen twee tot drie uur bedenken we in een inspirerende spelvorm use-cases die al op korte termijn bijdragen aan de relevantie, veiligheid en duurzaamheid van jouw onderwijsinstelling. Benieuwd naar de details van de IoT-Game?

Cisco vergoedt IoT-Game tot mei 2021: lees meer

Use-case voorbeeld:

Optimalisatie van de leeromstandigheden

De leeromstandigheden van een student worden thuis, onderweg en aan de poorten van de campus al vormgegeven. Studenten worden door IoT-notificatie op basis van hun leerprestaties en aanwezigheidsfrequentie automatisch op het juiste moment getriggerd om studiemomenten op de campus in te plannen. Voorafgaand aan de eerstvolgende les, groepsopdracht en individuele studie of research activiteit helpt EduAnywhere de student zo effectief mogelijk de best passend leeromgeving te reserveren en te bereiken.

Bij aankomst wordt de student zowel op de narrowcasting schermen als zijn EduAnywhere app en WiFi-aanmeld pagina (Captive portal) betrokken bij de onderwijs-community. De student wordt erkend voor het gebruik van de campus functionaliteiten en gemotiveerd daar zoveel mogelijk gebruik van te blijven maken. Naast actuele veiligheidsinformatie en richtlijnen wordt de student ook gelijk geïnformeerd over aanstaande events en de aanvullende diensten van de onderwijsinstelling.

Axians Smart Campus

“Digitale transformatie vereist een andere mindset en moet duurzame resultaten opleveren.”

De 1,5-meter-school

Volgens de Onderwijsraad heeft het Nederlandse onderwijs gerichte investeringen nodig om te voorkomen dat het, door de gevolgen van de pandemie, van de rails raakt. Problemen in het onderwijs die al langer spelen worden groter door de coronacrisis. Welke impact heeft de 1,5-metersamenleving op het onderwijs? En welke technologiekansen kun jij benutten om juist nu relevant te blijven als onderwijsinstelling?

De onderwijsraad heeft vijf speerpunten opgesteld waar het onderwijs in moet investeren. Hiervan is het corona-proof maken van de onderwijslocaties een hele belangrijke. Onderwijsinstellingen moeten alternatieven en meer flexibiliteit kunnen aanbieden tijdens een crisissituatie. Benieuwd hoe andere onderwijsinstellingen hier vorm aan geven?

EduAnywhere Accelerator track

1

We starten met een ontdekkingssessie om elkaar en de potentiele IoT-toepassingen te leren kennen.
2

We organiseren de inspirerende IoT-Game om tot betekenisvolle en realiseerbare use-cases te komen.
3

We zetten de uitgedachte use-cases om in implementatie en/of realisatieplannen, inclusief gedetailleerde budgetraming voor elke stap.
4

In een kort tijdsbestek richten we, voor een bredere uitrol en adoptie van de mogelijkheden, een Minimal Lovable Product in.
5

We stimuleren en helpen de eerste toekomstige fans in het gebruik van de oplossing en genereren samen aanvullende use-cases.
6

Na de realisatie van de initiële ambities helpen we de hierdoor ingezette digitale transformatie te verhelderen en versnellen.

Benieuwd naar onze visie op onderwijsvernieuwing?

WHITEPAPER - Het educatielandschap richting 2025

Axians EduAnywhere – The next step

“Zet de eerste stap richting modern student engagement, experience en retentie. Lees de whitepaper en vraag nu de IoT-Game aan.”