IoT-Game

De eerste stap naar meer controle en inzicht van jouw onderwijsinstelling

Set aan frisse ideeën voor het onderwijs

Samen met het management, docenten en ondersteunend personeel ontdekken we de nieuwe digitale mogelijkheden over de as van IoT. Welke cases dragen op de korte termijn bij aan een betere onderwijsbeleving, veiligheid en duurzaamheid? Tijdens een rondetafelsessie delen we bewust praktijkvoorbeelden van andere branches. Dit stimuleert jouw creatieve brein. We triggeren je om out-of-the-box te denken.

Plan de IoT-Game vrijblijvend in
Set aan frisse ideeen voor het onderwijs

De inhoud van de IoT-Game

Nu start de daadwerkelijke game. Op tafel verschijnt het bordspel dat bestaat uit zes categorieën. We geven antwoord op de vraag: “Wat verbeter jij aan de organisatie?”. Binnen een uur heb je meerdere use cases die interessant zijn voor management, docenten, facilitair of ondersteunend personeel. Op deze manier betrek je alle rollen en los je het IoT-vraagstuk 360 graden op. Aan het eind van het spel presenteer je de use cases aan elkaar. Er ontstaat veel enthousiasme en waardevolle ideeen. Vervolgens maken we de plannen voor de implementatie concreet.

Het spel is geschikt voor elke onderwijsinstelling met ambities en duurt een halve dag.

Laat jouw rol weten. Doe mee aan de IoT-Game.

Onderwerpen IoT-Game

1

Waarde

Hoe zou jij waarde aan de organisatie kunnen toevoegen? Waar loopt jouw organisatie tegenaan? Welk vraagstuk zou je willen oplossen? Wat zou een mogelijke use- en businesscase zijn?
2

Inzichten

Welke inzichten heeft de onderwijsorganisatie nodig om waarde te creëren of zijn vraagstukken op te lossen? Welke afdelingen zijn daarbij betrokken?
3

Meetwaarde

Welke informatie is er nodig om de gewenste inzichten te verkrijgen? Welke data?
4

Communicatie

Hoe vaak is de informatie nodig? Real-time, dagelijks of bijvoorbeeld alleen op afroep? En in welke vorm? Wie heeft de informatie nodig?
5

Systemen

Welke systemen worden betrokken? Zijn dit bestaande systemen zoals gebouwbeheer-, rooster- of kwaliteitssystemen? Of nieuwe systemen zoals mobiele apps of dashboards?
6

Apparaten

Welke apparaten willen we gebruiken en wat moet worden toegevoegd? Bijvoorbeeld gebouw gebonden systemen, mobiele apparaten of sensoren?

Wil je meer informatie over de IoT Game of het spel boeken?

Neem contact met ons op

Axians EduAnywhere – The next step

“Zet de eerste stap richting modern student engagement, experience en retentie. Vraag nu de IoT-Game aan.”